Workshop om pressemeddelelser og content strategy (DJ studerende)

Del:
- Giv dine historier større gennemslagskraft

DJ Kursuslokaler, Gammel Strand 50, stuen

30. marts 2016. Kl. 17 til 20
Arrangør: KSR
Pris: Gratis - men tilmelding nødvendig

På denne workshop taler vi om den klassiske pressemeddelelse med udgangspunkt i, hvordan du fortæller historier, der fanger pressen, og hvordan du bedst sælger dem ind via kendskab til redaktionelle praksisser og præferencer.

Det handler grundlæggende om gode historier. Når det er sagt, skal du kende forudsætningen for, at dine historier når ud til læserne og lære at udnytte dem til din fordel.

Men vi stopper ikke her. For organisationer er i dag ikke afhængige af pressen for at komme ud med sine historier. Det digitale og sociale medielandskab rummer uanede muligheder for storytelling og branding i kraft af content marketing med alle de formater, det begreb rummer.

Vi kigger på content marketing begrebet og på, hvordan man kan bruge sin kommunikationsfaglighed til at fortolke forretningsstrategien til storytelling – og hvordan man får historierne ud at leve på henholdsvis ”owned, earned og paid-media”.

Workshoppen er for dig, som gerne vil:

  • Skærpe din viden om fortælleteknik, der virker, så dine historier får større gennemslagskraft
  • Ramme bedre plet med de pressemeddelelser, du sender ud ved at forstå de redaktionelle kriterier
  • Blive klogere på, hvordan du kan supplere en organisations kommunikation ved at kan udnytte det digitale medielandskab til effektfuld, forretningsstrategisk storytelling

Workshoppen består af en gennemgang af teknikker med eksempler og cases. Vi laver en række øvelser, og du er velkommen til at medbringe konkrete eksempler på historier, du skal have formildet, og som kan blive skærpet undervejs.

Her kan du tilmelde dig Workshop om pressemeddelelser og content strategy 

Underviser: Stine Bjerre Herdel er uddannet journalist og har arbejdet med skiftevis kommunikation og journalistik - og alt midtimellem - i 15 år. I dag er hun selvstændig og driver virksomheden Dinemedier.nu, der fokuserer på at hjælpe virksomheder og organisationer med kommunikation og indholdsstrategi. Læs mere på: dinemedier.nu

Kontakt

Anna Sofie Lisbjerg
Anna Sofie Lisbjerg
Netværkskoordinator
Telefon: 33 42 80 00
Mail: anl@journalistforbundet.dk

Studerer Kommunikation og Medievidenskab på Roskilde Universitet

Se profil

Relateret indhold

På de sociale medier
Vi har samlet en liste med dem du skal følge på Facebook eller Twitter for at være mest opdateret.
Læs mere
KSR
KSR er interesseorganisationen for de studerende på Kommunikation ved Roskilde Universitet. Vi arbejder ud fra en mission om at sikre kommunikationsstuderende det bedst mulige studieliv.
Læs mere
På de sociale medier
Vi har samlet en liste med dem du skal følge på Facebook eller Twitter for at være mest opdateret.
Læs mere

Relaterede nyheder

Praktikantens dagbog
5 ting om at være i praktik, som INGEN fortæller dig!
Læs mere
Når praktik bliver en hæmsko
For studerende på universitetet, kan et praktikforløb være både uoverskueligt og enkelte gange direkte hæmmende for uddannelsesforløbet. Bedre struktur, fleksibilitet og løn under praktik...
Læs mere
Kravlingpriser til 4 fremragende præstationer
Statuetter, kæmpechecks, krammere og masser af drikkevarer var blandt ingredienserne, da Danske Mediestuderende uddelte Kravlingpriserne ved et kæmpe Gallashow på Vega i København.
Læs mere

Arrangementer

Nyuddannet – Skab din karriere
Kurset henvender sig til dig, der er uddannet indenfor det seneste år, og som ønsker at lande det første job eller at sætte retning på karrieren.
Læs mere
Nyuddannet? Skriv dig til en jobsamtale
Speeddating med branchen
Læs mere
JobWorkShop - skriv så du bliver kaldt til samtale!
Mange af DJs medlemmer er gode til at skrive. Men de fleste kan blive bedre til at skrive en moderne effektiv jobansøgning. Lær at skrive personligt, konkret, virksomhedsrettet og om fremtiden.
Læs mere